8.2 C
New York
Tuesday, September 27, 2022
HomeWorldUKCarrie Johnson and a Curious Case of vanishing times story | ...

Carrie Johnson and a Curious Case of vanishing times story | Carrie Johnson

AT first sight, story looked like a political sensation of weekends.

On Saturday, the Times reported on allegations that Boris Johnson was trying to hire his wife as his boss. of staff when he was a foreigner secretary.

But almost like soon like article hit printing house, it was withdrawn without explanation or clarification.

The work written veteran lobby journalist Simon Walters, formerly of Daily Mail and Mail on Sunday appeared on page five of some early printed copies of Saturday’s Times newspaper, but was expelled for later editions.

Doesn’t look like the article was ever published on time’ website.

story extended on claims in Biography of Carrie Johnson from Conservative donor and peer Lord Ashcroft that Johnson was trying to appoint her to a position worth £100,000 a year.year government work when he was a foreigner secretary in 2018.

It said the idea fell apart when his closest advisers found out of the idea of ​​hiring a Tory press chief, then known as Carrie Symonds, whom he later married. Johnson was then still married to Marina Wheeler, a lawyer.

Source with knowledge of the situation told the Guardian that this version was correct.

However, the representative for Carrie Johnson was categorical. “These allegations are absolutely untrue,” she said.

downing street declined to give en on-the-record answer to story but source #10 also said story was not true – and suggested that it was sexism.

“It’s dirty, discredited story turned around down from the most authoritative media sockets, because it is not true. Facts speak for themselves.”

Walters told the Guardian: “I support story. I went to all relevant people over two days. Nobody offered me on-the-record denial, and Downing Street didn’t deny it off in record or.”

Times journalists were puzzled decision revoke sabbath story, with several sources suggest that there was high-level intervention to remove it.

Newspaper editor John Witherow reportedly off work. His deputy, Tony Gallagher, edited the newspaper. on Friday, with several sources say he made in call to drop in story from later editions.

representative for UK news declined to comment on why the article that appeared in a prominent place in potentially hundreds of thousands of printed newspapers were removed from later editions without any explanation.

walters recently left his senior position at the Daily Mail, where he first revealed the scandal over Repair Carrie Johnson of flat on Downing Street.

MailOnline rewrote time’ story about the proposed government Work for Carrie Johnson in early hours of Saturday morning but since then also removed his article without explanation or editor’s note. News aggregator sites have also deleted my copies of MailOnline article.

Deleting an article is an example of Streisand effect – where attempts to delete information make from internet public a lot of more interested in It.

Alastair Campbell, former No. 10 director of communications led by Tony Blair, tweeted on Sunday what a disappearance of in story seemed to be “another piece of evidence that of our media essentially an extension of press office of liar and swindler.” He also said The Times owner Rupert Murdoch “did so much damage to journalism.”

Follow World Weekly News on

Adrian Ovalle
Adrian Ovalle
Adrian is working as the Editor at World Weekly News. He tries to provide our readers with the fastest news from all around the world before anywhere else.

Leave a Reply

Must Read